اخبار، گزارش ورويدادهاي افغانستان وجهان
بامداد بامداد

درگيری در جنوب افغانستان ۱۳ قربانی گرفت

  خشونتها در افغانستان از آغاز سال جاری تا حالا بيش از هزار کشته و بيش از آن مجروح برجای مانده است

تازه ترين موج خشونت ها در افغانستان، منجر به کشته شدن ۹ مرد پليس و دست کم چهار تن از شورشيان مظنون وابسته به گروه طالبان در هلمند شده است.

مقامات در محل می گويند اين حادثه شام روز جمعه، ۲۱ اکتبر، زمانی روی داد که نيروهای پليس افغان در مناطق کوهستانی ولايت جنوبی هلمند، مشغول جستجوی مخفيگاه های شورشيان بودند.

 

يک مقام محلی در هلمند گفت که شورشيان کاروان پليس افغان را مورد حمله قرار دادند و درگيری آغاز شد.

در اين حال، وزارت داخله (کشور) افغانستان دو صد نفر از نيروهای پليس را به منظور نبرد با شورشيان مسلح مخالف دولت، به اين محل فرستاده است.

اين حادثه پس از يک سری حملات خونين، تازه ترين مورد از اين دست برای پليس نوپای افغانستان به شمار می رود.

به نظر می رسد افزايش موارد نا امنی در افغانستان، پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، چالش بزرگی برای دولت و نيروهای خارجی مستقر در اين کشور است.

پيش از اين تحليل گران افغان به اين باور بودند که برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان، نقطه پايان به حملات تروريستی شورشيان مخالف دولت اين کشور خواهد بود، اما حوادث هفته های اخير تا حدودی عکس اين باور را نشان می دهد.

خشونتها در افغانستان از آغاز سال جاری تا حالا بيش از هزار کشته و بيش از آن مجروح برجای مانده است.

 

تا حالا، علمای مذهبی، نيروهای امنيتی افغان و خارجی و چهره های پشتيبان دولت حامد کرزی، از عمده ترين اهداف شورشيان در افغانستان بوده اند.

'سربازان آمريکايی اجساد طالبان را سوزاندند'

هواداران طالبان همچنان به عمليات تهاجمی عليه دولت مرکزی افغانستان ادامه می دهند

گزارش ويديويی يک شبکه تلويزيونی استراليايی حاوی تصاوير سوزاندن اجساد کشته شدگان طالبان در افغانستان واکنش منابع نظامی ايالات متحده را در پی آورده است.

شبکه تلويزيونی اس بی سی استراليا يک نوار ويديويی را پخش کرده که سربازان آمريکايی را هنگام سوزاندن اجساد دو تن از افراد مسلح مظنون به هواداری از رژيم سابق طالبان در بلندی های اطراف روستايی موسوم به گنبذ، واقع در شمال قندهار، نشان می دهد.

 

گفته شده اين تصاوير اوايل ماه جاری توسط استفن دوپونت، خبرنگار استراليايی تهيه شده که يکی از واحدهای هوابرد ارتش آمريکا در افغانستان را همراهی می کرده است.

 

اين گزارش می افزايد که پس از سوزاندن اجساد شورشيان کشته شده در عمليات مسلحانه، دو فرد نظامی که لهجه آمريکايی داشتند با استفاده از خودروهای مجهز به بلندگو روستاييان محل را، که مظنون به پناه دادن به طرفداران طالبان بودند، مورد ريشخند و سرزنش قرار دادند.

 

شبکه اس بی سی از قول آقای دوپونت گزارش کرده است که سربازانی که به سوزاندن اجساد دو فرد شورشی و سرزنش اهالی روستا مبادرت کردند از اعضای يک واحد عمليات روانی ارتش آمريکا بودند.

 

در اين برنامه، از قول سربازان آمريکايی نقل شده که اجسادی که سوزانده شدند برای بيش از بيست و چهار ساعت در فضای آزاد مانده بودند و علت سوزاندن آنها رعايت موازين بهداشتی بوده است.

پنجاهمين تظاهرات تغاوتي هاي اردو

جمع كثيري از افسران سابق وزارت دفاع ملي افغانستان عصر روز شنبه در شهر كابل تظاهرات كردند.
تظاهر‌ كنندگان با سردادن شعارهايي خواهان رسيدگي به وضعيت آنان و پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
نجيب‌الله كه خود را سخنگوي تظاهركنندگان معرفي مي ‌كرد، گفت: اين پنجاهمين تظاهراتي است كه آنان طي دو سال اخير برگزار كرده و از مسوولان وزارت دفاع مي‌ خواهند كه در جمع اعتراض‌ كنندگان حضور يافته و خواسته ‌هاي آنان را مورد توجه قرار دهند، اما تاكنون هيچ يك از مسوولان اين وزارتخانه حاضر به پاسخگويي نشده اند.
وي افزود : باوجود وعده‌ هايي كه مسوولان وزارت دفاع در گذشته به آنان داده ‌اند، تاكنون هيچ يك از اين قول‌ها عملي نشده است.
نجيب‌الله تصريح كرد : افراد معترض در صورت توجه نكردن به ‌خواسته ‌هايشان، در برابر دولت دست به تحركات نظامي خواهند زد.
دو هفته قبل نيز صدها تن از افسران و درجه داران اردوي سابق افغانستان در شهرهاي كابل و قندهار عليه مقامات وزارت دفاع ملي تظاهرات كرده و از دولت خواستار روشن شدن وضعيت اشتغال و معيشت خود شدند.
تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي عليه دولت تهديد كردند كه چنانچه وضعيت اشتغال آنان روشن نشود، تظاهرات خشونت‌ بار برگزار خواهند كرد.
جنرال محمد ظاهر عظيمي سخنگوي وزارت دفاع ملي افغانستان در اين رابطه گفته بود : وزارت دفاع مشكلات تظاهركنندگان را درك مي ‌كند و در اين رابطه تلاش مي ‌شود هرچه زودتر مشكل حقوقي و معيشتي آنان حل شود.
وي گفته بود : در اين رابطه يك كميسيون تخصصي از وزارت دفاع ملي تشكيل شده تا با كار كارشناسي، هرچه زودتر وضعيت اشتغال افسران و درجه داران اردوي ملي سابق افغانستان روشن شود.
اين چندمين بار است كه افسران و درجه ‌داران اردوي سابق افغانستان در شهرهاي مختلف بويژه شهر كابل تظاهرات كرده و خواستار عضويت مجدد در اردوي افغانستان و يا پرداخت حقوق ماهانه خود از سوي وزارت دفاع ملي شدند.
پس از تشكيل دولت موقت و روي كار آمدن حامد كرزي، اردوي ملي سابق منحل شد و عده كثيري از افسران و درجه‌ داران بي كار شدند.

تظاهرات معلمين در كابل

تعدادى زيادى معلمان مكاتب مختلف كابل روز گذشته در اعتراض به عدم توجه دولت به افزايش حقوق معلمان و عملى نشدن وعده هاى دولت در اين زمينه دست به مظاهره زد ند.
مظاهره كنندگان اظهار داشتند كه رئيس جمهور در زمان مبارزات انتخاباتى و پس از احراز پست رياست جمهورى وعده افزايش حقوق معلمان و دادن زمين براى آنان جهت اعمار منازل بود كه تا كنون مقدار كمى به حقوق آنان اضافه شده و ساير وعده هاى دولت محقق نشده است .
در اين حال آقاى حامد رئيس معارف شهر كابل گفته است ، دولت در مجموع حقوق كارگران خود را افزايش داده است كه معلمان نيز جزوى از آنان مي باشند اما در نظر است حقوق معلمان بازهم افزايش پيدا كند.
گفتنى است معلمان افغانستان طى چندين سال جنگ و كشمكش داخلى در سخت ترين شرايط و بدون دريافت كمترين حقوق و باداشتن شغل دوم كار و زندگى خود را به پيش برده اند.
تجمع ‌كنندگان كه بوسيله دانشجويان و متعلمين نيز حمايت مي ‌شدند، با در دست داشتن پلاكارت هايي، افزايش
۳۵ افغاني به حقوق ماهيانه خود را ناچيز خواندند.
تجمع‌ كنندگان نارضايتي خود را ازاين افزايش ناچيز اعلام كرده و خواستار تجديد نظر دولت كابل دراين مورد شدند.

زندان هاي شخصي همچنان به قوت خود باقي است

كميسيون حقوق بشر گفته است با وجوديكه تعدادى از زندان هاى شخصى در افغانستان در ظرف سه سال گذشته بسته شده اند ، اما شمارى از اين زندانها هنوز فعال است .
مقامات مستقل حقوق بشر در افغانستان مي گويند هر چند شمارى از زندانهاى شخصى در ظرف سه سال گذشته مسدود شده اند اما هنوز هم در برخى از نقاط افغانستان و حتى در شهرهاى بزرگ زندان هاى شخصى وجود دارد.
احمد شاه ميرداد رئيس بخش نظارت بر تخطى ها در اين كميسيون مي گويد ظرف حدودا سه سال گذشته توانسته اند هيجده زندان شخصى را در نقاط مختلف افغانستان مسدود كنند.
وى مي گويد در بيشتر موارد اين زندان ها به وسيله افراد قدرتمند محلى و يا در موارد محدود از جانب شمارى از مقامات دولتى اداره مي شوند.
اما آقاى ميرداد از انتشار جزئيات در اين باره كه در حال حاضر زندان هاى شخصى در كدام نقاط افغانستان موقعيت دارد خود دارى كرد.
وي ادامه داد : فعلا هم پنج يا شش زندان شخصى وجود دارد اينكه، در كدام نقاط افغانستان است نمي شود خدمت شما به عرض برسانم، ولى وجود دارد و حتى اسناد نشان مي دهد كه در ساحات بسيار نزديك ما و شما هم زندان شخصى وجود دارد . از طرف خود مسوولين دولتى، ولى تعداد شان كم شده ، صاحبان زندان ها اشخاص زورمند، پرقوت و در يك محل حتى يكى از مسوولين بلند پايه دولتى است.
در همين حال وزارت امور داخله مي گويد تا حال در اين باره كدام گزارشى در اختيار آنان قرار نگرفته است . محترم يوسف استانكزى سخنگوى وزارت امور داخله مي گويد: در صورتيكه در نتيجه تحقيقات آنان ثابت شود كه هنوزهم زندانهاى شخصى در كشور وجود دارد، وزارت امور داخله افغانستان با صاحبان اين زندانها بسيار جدى برخورد خواهد كرد.
ايجاد زندانهاى شخصى و نگهداشت غير قانونى افراد در اين زندان ها در افغانستان سابقه طولانى دارد . اما در حدود دهه اخير شمار اين زندانها در افغانستان به گونه سرسام آور افزايش يافت كه نگرانى هاى گسترده را براى سازمانهاى جهانى دفاع از حقوق بشر به ميان آورد .
تصاويرى كه در اختيار شمارى از سازمانهاى دفاع از حقوق بشر در كشور قرار گرفته است، نشان مي دهد افرادي كه در اين زندان ها به گونه غير قانونى نگهدارى مي شوند اكثرا مورد شكنجه و آزار و اذيت قرار مي گيرند و يا در اطاق هاى نگهدارى مي شوند كه فاقد هوا كافى براى تنفس است .
بر اساس گزار ش ها در شمارى از ولايات افغانستان برخى از مقامات محلى پوليس و يا مسوولان حوزه هاى امنيتى در ايجاد زندان هاى شخصى و يا نگهداشت غير قانونى افراد در داخل نظارت خانه هاى دولتى و يا در ساختمان هاى غير دولتى اشتراك دارند.
در همين حال شمارى از گروه هاى دفاع از حقوق بشر مي گويند در چهارسال گذشته پس از ايجاد حكومت تلاش هاى دولت براى مسدود كردن اين زندان ها در افغانستان نتايج بسيار موفقانه اى را به همراه نداشته و تا حال در هيچ موردى افغانهاى كه در ايجاد زندان هاى شخصى در كشور دست داشته اند، محكمه نشده اند و يا تحت پيگرد نيروهاى امنيتى قرار نگرفته اند.

 

 


رييس جمهور افغانستان با صدر اعظم اسراييل ملاقات مي كند

محترم حامد كرزى رئيس جمهور افغانستان گفته است ، وى مايل است با اريل شارون صدر اعظم اسرائيل ملاقات نمايد.
يك روزنامه معتبر اسرائيلى مصاحبه اي را نشر كرده كه در آن حامد كرزى گفته است، وقت آن رسيده است كه با بيرون شدن اسرائيل از كناره هاى غزه، افغانستان، اسرائيل را برسميت بشناسد .
روزنامه از قول كرزى مي نويسد : زمانى رسيده است كه هر دو كشور روابط كامل ديپلوماتيك را بر قرار سازند ، در صورتيكه دولت مستقل فلسطين ايجاد شود .
وى همچنان تاكيد كرد كه هر دو ملت فلسطين و اسرائيل حق دارند در صلح زندگى نمايند .
افغانستان كه تا حال هيچگاهى روابط رسمى با اسرائيل نداشته است از آخرين كشورهاى اسلامى است كه در باره بيت المقدس سخن مي زند.
در ماه گذشته رئيس جمهور پاكستان جنرال پرويزمشرف در نشست شوراى امنيت ملل متحد با شارون دست داد.
گفته مي شود كه آمريكايي ها به ترتيب اول مشرف و حالا كرزي را آماده مذاكره با شارون كرده اند.

 

 

 

پاكستان موش و گربه بازي مي كند

پاکستان فقط زمانی طالبان را سرکوب می نماید که مصارف تبدیل شدن ان کشور را به یک قدرت بزرگ منطقوی تحمل ناپذیر ، دریابد.
عبداللطیف حکیمی طی دوسال گذشته مکررا با خبرنگاران پاکستانی و غربی تماس گرفته و خود را سخنگوی طالبان معرفی نمود.
وی از جانب طالبان مسوولیت چندین حمله تروریستی را بدوش گرفت .
در ماه جون یک فروند هلیکوپتر ام – اچ 47 در اثر اصابت مرمی در جریان یک ماموریت ضد شورشیان درولایت کنر هم سرحد با پاکستان سقوط نمود که از اثر ان شانزده سرباز امریکایی بقتل رسیدند حکیمی گزارش این حادثه را در اختیار مامورین امریکایی و افغانی قرارداد.
ادعاهای حکیمی اکثرا مبالغه امیز بود و بعضی اوقات کاملا عاری از حقیقت . ولی هیچ کس شک نداشت که او در پاکستان مستقر است .
کانفرانس های مطبوعاتی و مصاحبه های حکیمی از طریق تلفون های موبایل و قمر مصنوعی انجام می شد.
بعد از خلع رژیم طالبان ، طالبان خود را در چندین ولایت پشتون نشین، یک نیروی شورشی را تشکیل دادند.
بعد از اغاز سال 2005 تلفات در افغانستان در حال افزایش بوده است .
در این مدت یک هزار و چهارصد افغان و هشتاد و چهار سرباز امریکایی بقتل رسیده اند.
شورشهای طالبان ضعیف بوده و تاکنون به سطح شورشهای عراق نرسیده است ولی شورشیان افغانستان واضحا سلاح ، پول دریافت نموده و اموزش می بینند و طالبان با راه اندازی تبلیغات به استخدام جنگجو ادامه می دهند.
زمانی که مقامات پاکستانی از دستگیری حکیمی بتاریخ چهارم ماه اکتبر در شهر کویته خبردادند مامورین در افغانستان انرا مهم تلقی نکردند.
پاکستان چرا در جریان دوسال گذشته در مورد حکیمی که بطور ازاد فعالیت می کرد خاموشی اختیار نموده بود در باره سایر رهبران طالبان که بطور ازاد در جاده های کویته و سایر شهرهای پاکستان گشت و گذار می کنند تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
تصمیم پاکستان در مورد بازداشت سخنگوی طالبان در حقیقت در اثر فشار امریکا به پاکستان صورت گرفته است.
افغانها درک نموده اند که تازمانی تامین صلح پایدار در افغانستان امکان پذیر نمی باشد که طالبان در پاکستان پناه گاه داشته باشند.
درجریان جنگ ها با اتحاد شوروی سابق ، جنرال ضیاء الحق رهبر نظامی پاکستان سیاستی را در پیش گرفته بود که پاکستان بدون رویارویی با اتحادشوروی خون انرا می ریزاند و اکنون نیز پاکستان پالیسی مشابهی را در افغانستان در پیش گرفته است .
با اجازه دادن طالبان برای تشکل مجدد، پاکستان امیدوار است که رهبران افغانستان بفهماند که انها بدون کمک پاکستان نمی توانند در افغانستان ثبات را اعاده نمایند.
بدنبال انکشافات تاریخی قرن نزده که بریتانیا و روسیه کوشش نمودند در اسیای میانه نفوذ نماید ، پاکستان چنین پالیسی را در قبال افغانستان اتخاذ نمود.
پاکستان بعد از کسب استقلال اش همواره در مورد تقاضا ها در مورد پشتونستان نگران بوده که این تقاضا مکررا توسط افغانستان مطرح شده است و ازطرف دیگر پاکستان را در مورد نفوذ هندوستان در افغانستان نیز نگران ساخته است .
نقش مغلق و پیچیده پاکستان قبل از اشغال افغانستان توسط اتحاد شوروی سابق در سال 1979 اغاز شده بود و نقش طالبان هنگام ظهور و فروپاشی طالبان بیشتر برجسته و واضح گردید.
عقد یک قرارداد میان پاکستان و افغانستان به میانجی گری امریکا در مورد حل منازعه خط دیورند ، شاید حد اقل ایجابات برای تامین یک صلح پایدار در منطقه باشد.

 

 

مطبوعات در کشور چه مي نويسند

 

روزنامه اوت لوک افغانستان نسبت به محکوميت علی محقق نسب، نويسنده افغان به تحمل دو سال زندان اعتراض کرده و نوشته است که اين حکم نه تنها عليه محقق نسب، بلکه عليه تمامی نويسندگان و روزنامه نگاران افغان صادر شده است.

اين روزنامه از تمامی ارگانهای فعال در افغانستان تقاضا کرده است که به حمايت از محقق نسب ادامه دهند.

هفته نامه وطندار به بهانه محاکمه علی محقق نسب در کابل به ضرورت احيای دستگاه قضايی افغانستان تاکيد کرده و نوشته است که شيوه ای محاکمه علی محقق نسب، نويسنده افغان در کابل، "بدنامی و شرمساری" افغانستان در سطح جهان را به دنبال خواهد داشت.

نويسنده با اشاره به تجربه دموکراسی در کشورهای جهان آورده است که در دنيا دادگاه های ويژه ای به خاطر رسيدگی به تخطی های مطبوعاتی وجود دارد و افرادی نيز که حکم صادر می کنند از جزييات مسئله آگاهی کامل دارند.

اين هفته نامه بازداشت و محاکمه محقق نسب را "تراژدی" توصيف کرده و نوشته است که با مشاهده جريان محاکمه محقق نسب، هر فردی تصور می کرد "مجرم خطرناکی" را به دادگاه کشانده اند.

هفته نامه مردم در مطلبی تلاش کرده به اين سوال جواب يابد که آيا وضعيت زندگی زنان افغان ظرف چند سال اخير تا چه حد تغيير کرده است.

به باور نويسنده، اگرچه مسئله پرداخت و توجه به حقوق زنان افغان در چهار سال گذشته در محور توجه دولت افغانستان و کشورهای حامی اين دولت قرار داشته اما تغييراتی در وضعيت زندگی زنان آنگونه که بايد می شد، صورت نگرفته است.

 

هفته نامه مردم می نويسد: "وزير يا رييس شدن يک زن در جامعه ای بيشتر بی سواد افغانستان هيچ اثری در احيای حقوق زنان افغان نداشته و پيشرفت های که بيشتر در چوکات اداری و سياسی صورت گرفته نيز هرگز به داخل خانواده که محيط اصلی برای زندگيست، راه نيافته است."

نويسنده نسبت به وضعيت زندگی زنان روستانشين افغان ابراز نارضايتی کرده و نوشته است تا زمانی که نهادهای دفاع از حقوق زنان در سراسر افغانستان ايجاد نشده و در دستگاه قضايی اين کشور در برخورد با مسايل خانوادگی تغيير نيامده، بهبودی در وضعيت زندگی زنان در افغانستان رونما نخواهد شد.

روزنامه اصلاح نسبت به نشر خبر سوزاندن اجساد افراد مظنون وابسته به گروه طالبان از سوی نيروهای آمريکايی واکنش نشان داده و نوشته است که اين "نخستين اشتباه" نظاميان آمريکايی در افغانستان نيست.

نويسنده به چندين مورد بدرفتاری ارتش آمريکا با افغانها در گذشته اشاره کرده و خواستار تغيير در برخورد آنان شده است.

اصلاح تاکيد کرده است که نظاميان آمريکايی بايد با توجه به "حفظ منافع افغانستان و آمريکا" به ارزش های ملی افغانها احترام کنند و زمينه ای تغيير افکار عامه نسبت به خود را فراهم نکنند.

 

عنان خواستار مشارکت همه کشورها در حل معضلات بین المللی شد

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس این سازمان مشارکت تمام کشورها برای رفع تمام معضلات و مشکلات در سطح جهان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل، عنان در این پیام اعلام کرد: امروز، همچنان که شصتمین سال تأسیس سازمان ملل متحد را گرامی می داریم، باید اذعان کنیم که جهان کنونی با زمان ایجاد این سازمان تفاوت زیادی دارد.

در ادامه آمده است : سازمان ملل باید منعکس کننده این عصر جدید باشد و به چالش های آن پاسخ دهد. نخستین و مهم ترین چالش، آگاهی از این امر است که میلیون ها انسان بی دفاع در برابر گرسنگی، بیماری و نابودی محیط زیست رها شده اند، با وجود اینکه جهان ابزار لازم برای نجات آنها را در اختیار دارد.

وی افزود: ماه گذشته، رهبران جهان در شهر نیویورک دیدار کردند تا تلاش کنند پاسخ مشترکی برای این چالش ها بیابند.رهبران کشورهای غنی و فقیر، خود را نسبت به سیاست های مشروحی متعهد کرده اند که اگر به گونه ای کامل اجرا شوند، موجب کاهش گرسنگی و فقر تا 50 درصد طی 10 سال آتی خواهد شد.

عنان در ادامه گفت : آنان تصمیم گرفتند نهادهای جدید سازمان ملل برای ارتقای حقوق بشر و ایجاد صلح پایدار در کشورهای جنگ زده ایجاد نمایند و با تروریسم در تمامی اشکال آن مبارزه کنند و در هنگام نیاز اقدام دسته جمعی برای حفظ جمعیت ها از نسل کشی و سایر جنایات شنیع به عمل آورند.

به گفته عنان، رهبران کشورهای جهان، درباره اصلاحات مهم در دبیرخانه سازمان ملل متحد تصمیم گیری نمودند.اما در مورد تغییرات آب و هوایی و اصلاح شورای امنیت تنها توانستند بیانیه هایی ضعیف صادر کنند. و درباره عدم تکثیر سلاح های هسته ای و خلع سلاح به هیچ توافقی دست نیافتند.

 

در پایان پیام دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است : آنان کاری بسیار زیاد برای ما باقی گذاشتند. امروز در حالی که ما شصتمین سالگرد این نهاد ضروری خود را گرامی می داریم، اینجانب به شما قول می دهم سهم خود را ادا کنم. و یقین دارم شما به عنوان شهروندان جهان نیز سهم خود را ادا خواهید کرد.

سیاست های ضد تروریسم بلر در حال شکست است/ بلر باید برود

گزارشی که در مورد عملکرد تونی بلر نخست وزیر انگلیس آماده شده است، نشان داد که سیاست های ضدتروریسم وی در حال شکست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه تایمز، طبق این گزارش، سیاست هایی که از سوی بلر برای مبارزه با حملات القاعده وریشه کن نمودن تروریسم در نظر گرفته شده، بسیار آسیب پذیر و نامنسجم هستند.

 

این گزارش که دیگر سیاست های نخست وزیر انگلیس را نیز نامرتبط با واقعیت های بیرونی می داند، ادامه می دهد: با شرایط ایجاد شده برای انگلیس بهتر است کابینه این کشور نخست وزیر دیگری را برگزیند و شاید دیوید بلانکت وزیر کشور بهترین گزینه برای این موضوع باشد.

 

به نوشته تایمز، این گزارش سیاست های ضد تروریسم را سیاست هایی کاملا مبهم می داند که به هیچ وجه نمی تواند به شناسایی و پیگیری تروریست ها منجر شود.

 

سخنگوی داونینگ استریت تاکنون از اظهار نظر درباره این سند، خودداری کرده است.

 

روزنامه تایمز به منبع تهیه این گزارش  اشاره نکرده است.

 

شایان ذکر است کشورهای اروپایی از جمله انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم ، قوانینی تدوین کرده اند که به گفته مسلمانان، این قوانین به راحتی آزادی های مشروع آنها را نقض می کند.

 

به عنوان مثال  "ترور فیلیپس" (Trevor Phillips) رئیس کمیسیون برابری رادیکال در انگلیس کارشناس حقوق بشر تاکید کرده بود که انگلیس یک کشور نژاد پرست است .

 

 انگلیس که خود را یکی از حامیان حقوق بشرقلمداد می کند به عنوان ریاست کنونی اتحادیه اروپا بارها و بارها در مداخله ای آشکار در امور کشورهای دیگر آنها را متهم به نقض حقوق اقلیت های قومی و مذهبی نموده است.

 

 چندی پیش تحلیلگران انگلیسی ضمن انتقاد از دولت تونی بلر اعلام کردند: نژاد پرستی هنوز در این کشور وجود دارد و به همین دلیل مسلمانان نمی توانند در جریان اصلی جامعه ادغام شوند.

 

 


از منابع مختلف خبری
October 24th, 2005


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها